Met de industrialisatie in de negentiende eeuw veranderde er voor Nijmegen ook veel op het gebied van vervoer. In 1888 werd de Nijmeegsche Tramweg-Maatschappij opgericht en vanaf 1889 reden er trams in Nijmegen: naar het gehucht St.Anna (gelegen bij de molen op de Haterse weg), Neerbosch, Beek en Berg en Dal. In 1911-1912 werd de exploitatie van de Nijmeegsche Tramweg-Maatschappij overgenomen door de Gemeentetram Nijmegen (GTN). De gemeentetram ging rijden met elektrische trams. Dit is de eerste rit van zo'n elektrische tram, op weg naar St. Anna.
Herkomst
Datering |
1911 |
Collectie |
Fotocollectie |
Organisatie |
|
Nummer |
F56436 |
Link |
https://hdl.handle.net/21.12122/10469 |
Gerelateerde thema's
Trefwoorden
Beschikbare tools
Overzicht van bron(nen) op de kaart
Werkproces Zeepfabriek Dobbelman
Bouw Villa
Bouwvergunning
Stoommachine
Werkomstandigheden in Nijmeegse fabrieken
Wijn voor de dappere soldaten
Apothekersrecept tegen cholera
Eerste stoomrijtuig "Noviomagum"
Herenhuis
Keizer Karelplein in 1904
Matrassenfabriek
Oude station
Stoombootspel
Tram
Verpakkingszaal
Weezeninrichting te Neerbosch
Ziekenhuis
Laatste executie in Nijmegen
Bidprentje van Henrica Otten
Spoorwegmonument
Moord in Winssen
Kaart 1888
Hygiëne
Reglement kiesvereniging
Kinderarbeid
Kinderwetje van Van Houten
Anti-feminisme
Hoog sterftecijfer
Anti-vrouwenkiesrecht
Cholera
Opening spoorbrug
Katholieke emancipatie
De positie van de vrouw
Kompastekening
Sociale kwestie